MemBER- MemBER Koi

Leave ur link here::

Saturday, September 24, 2011

Hari Stress Sedunia eh silap just dunia NS ^__^

23.09.2011 saye sangat stress punca dan sebab musabab tak dapat dikenal pasti yang penting saye stress..ermm aci tak cakap camni nak bagitaw yang kte ni stress giler?? or dah memang gler and wajib masuk hospital sakit jiwa rage?? urmm ntah la..


arini pas balik trainning dari HQ masuk opis... sooo banyak keje yang datang bertalu-talu macam gendang dipukul..dem la..sius banyak...kalu kate leh request tangan kaki nak je jadi cam sotong (tangan jela bukan kelembikkan dia yer sila paham motif sbena hehe)... dah sorang je jage dept kan..masing2 tak leh arap pesan banyak kali pon still bende yang same jadik... aish nasib masih ade kesabaran diri..tenangkan diri then buat keje..pas2 datang lagik sorang baru nak anta location.. ade amendment kate yer..ish slamat ko tua taw tu respect kalu tak dah lame buat sup tu pon kalu sedap tapi xnak la liat hahhaa


ke hulur hilir cam orang gler dah rase tadi...sna panggil sni panggil sni jamm sna jamm sni rosak sna rosak... pas2 botak lak datang nak push2 keje aku... ish pantang2... satu tak slesai lagik nak suh buat yang len lak..explain la 1000 x berjuta2 tetap tak paham bahase.geram2..sebab dah bese la aku sabar taw.. last2 kena balik gan aku hurmm..susah2 ape pon xbleh!


then, herm tak taw nak cakap pe pasal 1 kes ni hope orang tu minta maap la balik..tak bek mainkan dengan sesuatu yang kte memang nanti2 kan and arapkan.. dah la penah kena dlu msa nak habis diploma dulu ingat tak dapat sambung degree so carik kije kawan pon penah kenakan macam 2 buat panggilan hanget pas2 gado kejap gan dia..sius cakap ye bende 2 tak yah la buat maen... dia bersangkutan gan ati and perasaan.. tak taw la nak cakap camana kan..tapi rase sedih sbenayer.. kalu betol pon rase tak trima kot..cume malu taw buat cam tu..


dah la lately ni mang banyak kampeni panggil gi interbiu and ade gak trus offer keje..tapi ko terpakse reject semua secare bundle..ye SEMUA!!..sebab komitment terhadap bende len yang kena selesaikan dlu..


Sius bende2 ni la kadang2 buat aku rase sedih gler... tak taw nak start dari mana taktaw nak stop kat mana..banyak sangat bende yang perlu di fikirkan..slamat ade kawan2 bagi sokongan dan advise.. tapi in the same time aku masih di tempat yang same still go nowhere..deng! 


slalu kte pikir pasal orang len tapi ade ke orang nak pikir pasal kite..asek kena tolong keje orang jer..kije kite..kite2 jer yang taw ..orang len? dah reject awal2!..still u wanna called dis teamwork? what the fish!! minta tolong sikit smua kate tak taw tak pandai bile nak ajarkan dah reject so?..ish tak suke betol la... ade yang panggil aku blagak lagi.. lantak la nak cakap ape kalu smua bende nak kena pikir leh saket jiwa dah.. orang atasan pon tak supe cam orang atasan ape pon tak bleh.. first2 masuk dah carik pasal..ntah tak taw pasal pe..dah la handle bhg HR..skrang padan muke sape suh cari pasal smua hal dept aku dah takut nak cari aku and taye aku sendirik smua nak guna org tengah, dulu aku ade clerk bleh la ko gi taye dia..ko bajet kutuk aku kat blakang report  kat blakang aku..aku tak paham come on la smua orang pon tak suke ko..so smua info datang balek kat aku.. 


pas2 bangkit kan smua issue dalam meeting apekes... satu pon ko takde taye kat aku sendirik pas2 ko report bos depan smua staff so nampak la aku ni penyalahgunaankan kemudahan opis..aku call hq pon jadik issue sebab lame sangat call tapi bukan nak taye sendirik kat aku pasal ape pas2 bagitaw si botak mang dia kena back up aku la..sebab dia yang rajen suh aku call hq if anything happen..keje tak buat..supe cam dak kecik la..ish kalu cite pasal orang tua ni mang leh buat hidung ni kua api naga rase yer.. kang muncul lak naga tasek chini kat mentakab susah lak nanti hehehe^__^



gan si botak tu lagi..bikin wa panas jer.. slamat aku ni suke buat muke slamber cam nak kena makan penampo je kan so nampak tenang jeeeeeeerr... even pade hakikat yer tuhan je tahu.. tu yang lately ni jugak jadik budak yang sangat cengeng... aku pon tak taw aku ni uper yer cepat kuakan embun secare non stop kat mate uper yer..hebat lak rase hehehe^__^



ermm..lega sikit pas buat confession camni... hope that i can handle everything smoothly







1 comment:

  1. nik stress gak ni ngan keje.tak de rezeki lagi nak dapat keje baru :)

    ReplyDelete

SiLa NgOmEn SkIT bG nAsIhAt Pon Xpe...pade yg komen mekasih!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...